čtvrtek 8. října 2015

MASÁŽNÍ OLEJE S VŮNÍ LEVANDULKY A PRVNÍ TUHÝ ŠAMPON

Tak jsem se rozhodla, že si vyrobím masážní olej na ty svoje zkroucené tlapky a bolavá záda. A taky jsem si koupila i lávové kameny. Jediný, kdo o mě pečuje je moje Terka, protože manžel nesnáší krémy a vše mastné (kromě motorového oleje). Obzvlášť nemá rád NIVEU, neboť když byl malý, maminka mu s ní natírala pusinu.
Návod je zcela jednoduchý a nikterak náročný. Moje babi byla kořenářka nade všechny a spoustu rad mám i od ní. A ze mě bude spíš čarodějnice:)

LEVANDULOVO - OLIVOVÝ OLEJ

NÁVOD:  1/2 l sklenice s víčkem
             levandule
             olivový olej (lépe kvalitnější)
             pár kapek lihu z lékárny
POSTUP: levandulové květy i se stvoly vložíme do hrnce, kde jsme zahřáli velmi lehce olivový olej. 1/2 hodiny prohříváme a necháme zchladnout. Dáme do chladnější a tmavé místnosti. Druhý den to znovu zopakujeme. Po zchladnutí vše nalijeme do sklenice s víčkem a necháme 4 týdny ve špajzíku a ve tmě. Po 4 týdnech olej znovu prohřejeme a přecedíme přes gázu do připravené nádoby. Víčko nádoby před uzavřením potřeme lihem, aby se k tomu nedostal vzduch. 
Protože tam není žádný konzervant, skladujeme ve tmě, na chladném místě. Ne však v lednici. V zimě si to klidně zopakujeme se sušenými květy.

TUHÝ BŘEZOVÝ ŠAMPON
Polotovar si lze nakoupit na webu www.mydlovysvet.cz.
Já do hmoty přidala okurkovou esenci a březový prášek. Kondicionér jsem tam nepřidávala, již jej obsahuje. Já jsem si k tomu vyrobila BIO kondicionér, protože mám dost barvené vlasy a nerozčesala bych to. Manžel a Terka se s ním myjí neustále, takže ho musím vyrábět skoro pořád.

Kdyby bylo třeba rady, klidně se ozvěte, ráda pomohu.
Vaše ÁJA

Žádné komentáře:

Okomentovat